Ananasul a devenit un simbol puternic pentru femeile care se luptă cu infertilitatea.
Fructul apare în fotografiile de profil și în comunitățile online ale femeilor cu probleme de fertilitate online și domină hashtag-urile legate de fertilizarea in vitro.
Femeile vin la procedurile de FIV purtând tricouri și rochii cu ananas. Își fac însemnări în caiete cu coperți cu imagini de ananas. Folosesc borcane și cutii de biscuiți cu imagini de ananas pentru a depozita medicamentele FIV și ușurează durerea injecțiilor zilnice cu pachete de gheață în formă de ananas.
Mulți dintre cei care încearcă să conceapă un copil poartă la muncă șosete și bijuterii cu ananas și își umplu casele cu rame pentru poze cu ananas. Dr. Aimee Eyvazzadeh, un specialist în fertilitate din San Francisco, a spus că „probabil 75 la sută” dintre pacienții ei ajung pentru FIV proceduri purtând un articol cu imprimeu de ananas.
Ananasul a fost mult timp un subiect de discuție legat de speranță în comunitățile de infertilitate. Pacienții își spun reciproc că și consumul de ananas pe stomacul gol în ziua embriotransferului poate ajuta la obținerea unei sarcini. Ananasul conține un amestec de enzime numite bromelaină, care, în conformitate cu N.I.H., poate desface țesutul cicatricial și poate reduce inflamația.
Dar dovada corelației dintre fructe și fertilitate rămâne mai mult anecdotică decât științifică.
„Nu există dovezi în literatura de specialitate care să menționeze că ananasul consumat înainte de embriotransfer îmbunătățește implantarea”, a spus dr. Tomer Singer, endocrinolog cu specializare în reproducere la Shady Grove Fertility.
Și în timp ce dr. Eyvazzadeh spune că bromelaina ar putea îmbunătăți procesul de implantare, ea a sugerat să fie luată ca un supliment, sub formă de pastilă. “Le cer pacientelor să nu consume miez de ananas în perioada embriotransferului”, a spus ea. „Miezul poate fi granulos și ultimul lucru pe care ar trebui să-l faci este să introduci ceva care îți poate deranja stomacul în ziua embriotransferului.”
Lăsând la o parte proprietățile sale medicinale, femeile s-au agățat de acest fruct ca o emblemă a călătoriei lor pe parcursul infertilității. “Ananasul este un apel către arme”, a spus Penelope Major, de 38 de ani, care s-a luptat cu infertilitatea, iar acum vinde produse de ananas printr-un magazin Etsy numit HeartMyMugs. Percepe produsele vândute ca pe un început de conversație pe un subiect care poate produce sentimente de rușine și vină.
„Când te confrunți cu infertilitatea, treci printr-o etapă în care nu te simți bine deloc”, a spus doamna Major. „Simți că nu ai cu cine să vorbești.”
Alexis Pearson, în vârstă de 30 de ani, care conduce un magazin Etsy numit ThisWildNest, vinde elastice de păr cu simboluri de ananas. Pentru fiecare bucată vândută, ea donează o alta unei clinici de fertilitate. „Ideea de a fii drept, a purta o coroană și de a fii dulce pe dinăuntru ”, spune ea, explicând semnificația ananasului, „încearcă să ofere cuiva putere atunci când trece printr-o astfel de perioadă grea.”
Gina Rosales, în vârstă de 35 de ani, însărcinată cu cel de-al doilea copil obținut prin FIV spune că, și după naștere, ananasul poate fi un tribut puternic adus călătoriei unei femei spre obținerea unei sarcini. După ce s-a născut fiica ei, a cumpărat pe Etsy o brățară cu ananas.
Ea a încorporat, de asemenea, motive de ananas în camera fiicei sale. „Coșul ei de rufe are un ananas de aur pe el”, a spus doamna Rosales, „În cameră există o lampă mică în formă de ananas. Nimic excesiv, doar lucruri mărunte, ce aduc un omagiu modului în care a venit pe lume.”
Ananasul a fost selectat și de persoanele care doresc să sprijine familiile ce trec prin procedurile FIV. Tracey Bambrough și Sara Marshall-Page, două mame FIV ce au fondat ivfbabble.com, o comunitate și revistă de infertilitate, au început să vândă pin-uri cu ananas în decembrie 2016.
„Încercăm să rupem tăcerea infertilității și să o normalizăm”, a spus doamna Marshall-Page. „Nu ar trebui să vorbim despre ea în șoaptă.” Femeile estimează că au vândut peste 25.000 de pin-uri.
Amie Baaske, o tânără de 34 de ani care trece prin cea de-a treia procedură de FIV, a început să vândă produse cu simbolul ananasului printr-un magazin Etsy, numit ChiefAndLily, ca o modalitate de a o ajuta la acoperirea costurilor tratamentului pentru infertilitate. Mesajele de pe costumele pentru bebeluși de pe site-ul ei au toate această tematică, cu texte precum: „A mâncat foarte mult ananas”, deasupra unei imagini cu trei fructe de ananas, iar sub fructe sunt cuvintele „Acum sunt aici”.
Dna Baaske a explicat că ananasul poate rezona cu femeile infertile, deoarece este destul de neutru și pozitiv. „Acele, de exemplu”, a mai spus ea, „nu sunt un simbol pe care l-ai adopta. Nici aspirina pentru copii nu creează un simbol al speranței. ”
Desigur, înainte de a fi adoptaț de comunitatea infertilității, ananasul avea o altă semnificație, fiind cunoscut ca simbol al ospitalității. Dar pe rețelele de socializare, ananasul este legat indisolubil de infertilitate. Pe Instagram de exemplu, hashtag-ul #PineappleTribe își propune să conecteze femeile care trec prin I.V.F.
„Femeile își sărbătoresc călătoriile de fertilitate și se conectează cu alte persoane care sunt în aceeași călătorie cu ele”, a spus Kati Magnauck, mamă de 33 de ani, posesoare a brandului de îmbrăcăminte ”IVF Got This”. „A devenit un simbol, ori de câte ori vezi un ananas, te entuziasmezi, pentru că reprezintă speranța”, explică ea.